Het Fit Zwanger (FiZ) concept is een aangepast oefenprogramma tijdens je zwangerschap en erna.

Ons concept is meer dan een gewoon oefenprogramma, het is een integrale aanpak om je fit en actief te houden tijdens maar ook na je zwangerschap.

We hebben het programma heel doordacht uitgewerkt en op maat gemaakt. Gebaseerd op de basis principes van pilates met technieken van basic yoga en barre classes. Dit geeft een gevarieerd oefenmoment op ieder tijdstip van je zwangerschap.

Omdat jij al aan zoveel moet denken als je zwanger bent, doen wij het denkwerk wat betreft veilig en efficiënt trainen. Jij moet gewoon komen en uiteraard wel mee trainen.

Omdat we weten dat niet iedere week, of zelfs niet iedere dag, hetzelfde verloopt als je zwanger bent, hebben we naast de FitZwanger les ook een prenatale clinical pilates les. Speciaal hieraan is als je echt last ervaart van je bekken (bekken instabiliteit), vermoeidheid of andere zwangerschapskwaaltjes, je toch kan aansluiten bij deze les. We houden gewoon rekening met hoe het gaat.

In ons programma gaat er aandacht naar:

CORE STRENGTH, UITHOUDING EN SPIER GEHEUGEN

Centraal in je oefen programma staat je hele core (buik, rug en bekken) zodat je groeiende buik de nodige stevigheid krijgt die ze verdient en behoudt.

HOUDING, CORE STABILITEIT EN BALANS

Deze oefeningen gaan je helpen om je wervelkolom die in de zwangerschap de neiging heeft in lordose (iets hollere rug) te gaan, te corrigeren naar een rechtere houding. Pilates kan je rug beter beschermen tijdens de toegenomen groei van buik en borsten. Verder gaan deze oefeningen je balans en stabiliteit helpen.

FLEXIBILITEIT, GEWRICHTS MOBILITEIT EN VOORBEREIDING BEVALLING

We voegen ook oefeningen toe die de bekkenbodem trainen, je heupen en rug flexibel houden. Op deze manier werken we verder het discomfort tegen en helpen we jouw bevalling voor te bereiden